Minden MŰ – A diótörő (@Opera)

a-diotoro-original-80841.jpg_800x533

Nekem nem volt Diótörő-múltam, de mindig nagyon megviselnek az Operában a gagyi díszletek, a háttérből dübörgő átdíszítés hangjai, a hungarocell-műhó. Brecht álmodni sem merhetett ilyen hatásos elidegenítő effektekről... A sajtkatapultot meg sem értettem – lehet, hogy csak én nem vagyok eléggé gyerek már, de a sárga hasábokból nem ugrott be, hogy miről van szó. A koreográfiát nagyon sokszor nem láttam összhangban a zenével, és sokszor rontottak is. A zenekar erőtlen, rutinszerű volt.

Sajnos folyamatosan az járt a fejemben, hogy a nyáron voltunk az oslói operaházban, ahol megmutatták a készülő jelmezeket az idén decemberben bemutatandó új Diótörőjükhöz. Amit láttunk, az arra utalt, hogy ők jól érzik a bűvös határt a mesevilág kellékei, a színpadi lehetőségek és a gagyiság kikerülése között. Néhány trailert – ékes norvég nyelven – itt lehet megnézni: http://operaen.no/Forestillinger/notteknekkeren/...

2016. 12. 18.

A.: 5/3; M.: 5/3

 


borítókép
forrása